cena 36,85 zł.
nuty.pl
|
Woźna-Stankiewicz Małgorzata
Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.
Ilość stron: | 596 |
Format: | 165 x 235 |
Dostępność: | w magazynie, wysyłka natychmiastowa |
Kod produktu: | NPL059886 |
Spis treści: Wstęp I. Genialni twórcy i arcydzieła muzyki francuskiej I.1. Rozważania o geniuszu w XIX wieku I.2. Atrybuty geniuszu i arcydzieła I.2.1. Nowość i oryginalność (świeżość, indywidualność) I.2.2. Siła uczucia i szczerość natchnienia I.2.3. Zdolność zadziwiania i prowokowania sprzecznych opinii I.2.4. Wzorcowość I.2.5. Nieśmiertelność II. Oryginalność nie tylko arcydzieł II.1. Oryginalność miarą wartości II.2. Oczekiwanie i reakcja na oryginalne dzieło II.3. Oryginalna indywidualność a tradycja, przeciętność, ekstrawagancja II.4. Oryginalność środków muzycznych II.5. Oryginalność wykonania III. Poetyczność muzyki francuskiej III.1. Kategoria poetyczności w estetyce muzycznej XIX wieku III.2. Poetyczne to niewyrażalne, natchnione, ludowe, bezinteresowne i rozmarzone III.3. Poetyczność kontra mechaniczność III.4. Opozycja: muzyka poetyczna muzyka pospolita, prozaiczna, malownicza III.5. Antypoetyczność III.6. Poetyczność właściwa IV. Koloryt muzyki francuskiej IV.1. Koloryt lokalny i egzotyczny a koloryt brzmienia IV.2. Koloryt brzmienia orkiestry a koloryt uczuć i nastrojów V. Typowe cechy twórczości francuskiej V.1. Stereotypy narodowe w kulturze XIX wieku V.2. Powierzchowność, konwencjonalność, rozsądek i zrównoważone emocje V.3. Pragmatyzm, błyskotliwość i efekt V.4. Lekkość, przejrzystość, dowcip, dobry smak, elegancja, umiar i wdzięk Zakończenie Bibliografia prac cytowanych A. Dokumenty recepcji muzyki francuskiej i francuskiego piśmiennictwa muzycznego w Polsce (18461914) A.1. Książki A.2. Artykuły, sprawozdania, recenzje, notatki dziennikarskie B. Teksty o muzyce, literaturze i sztuce (do roku 1914) B.1. Książki B.2. Artykuły C. Literatura przedmiotu (wydana po roku 1914) C.1. Książki C.2. Artykuły Aneks I. Premiery oper francuskich II. Polskie tłumaczenia i wydania librett oper i operetek francuskich III. Wykonania muzyki symfonicznej IV. Wykonania muzyki kameralnej V. Wykonania muzyki klawesynowej, fortepianowej i organowej VI. Wykonania muzyki wokalnej na jeden lub dwa głosy oraz chóralnej (bez lub z akompaniamentem jednego instrumentu) VII. Wykonania muzyki wokalno-instrumentalnej VIII. Polskie wydania muzyki francuskiej IX. Polskie tłumaczenia (lub streszczenia) francuskich tekstów o muzyce, prac teoretyczno-dydaktycznych oraz tekstów wykorzystanych w kompozycjach muzycznych X. Polskie recenzje francuskich prac z dziedziny historii i teorii muzyki, estetyki muzycznej oraz dydaktyki Indeks osób Spis ilustracji Table des matieres / Contents Sommaire Summary Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku. Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badańnad recepcją. Kraków 1999 Table des matieres / Contents Sommaire Summary
|