![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
Indeks autorów:
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
0-9
cena 19,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Trzy preludia na flet i sopran (partytury dla wykonawców) ![]() ![]()
Trzy preludia to cykl miniatur na flet i sopran bez tekstu ukończony przez Michała Spisaka w lutym 1953 roku. Mimo że kompozycja trwa tylko cztery i pół minuty, to historia jej powstania rozpoczyna się jeszcze w 1950 roku. Wtedy to kompozytor w liście do przyjaciela pisał o rozpoczęciu pracy nad cyklem. Pierwsze preludium, dwa razy dłuższe od pozostałych, jest bardziej zróżnicowane, przypomina nieco inny utwór Spisaka - Duetto Concertante na fagot i altówkę. Pozostałe dwa preludia to bardzo krótkie, proste technicznie miniatury, wyraźnie nawiązujące do twórczości kompozytorów baroku. Mimo tych różnic preludia łączy specyficzne wykorzystanie sopranu. Jest on świadomie notowany w partyturze poniżej fletu, a kompozytor wykorzystuje najczęściej tylko niski i średni rejestr tego głosu. Prawykonanie Trzech Preludiów miało miejsce w 1954 roku w Kopenhadze. Three Preludes - a series of miniatures for flute and soprano without text - was completed by Michał Spisak in February of 1953. Although the composition lasts only four and half minutes, its history dated back in 1950. The composer then wrote in a letter to a friend about the start of the series. The first prelude, which took two times longer than the other two is more diversified and resembles Spisak's Duetto Concertante for bassoon and viola. The two remaining preludes are very short, technically simple miniatures, clarly linked to the works of baroque composers. Despite of these differences, the preludes are linked by secific use of the soprano. It is deliberately noted in the score below the flute and the composer most often only uses a low and medium register of this voice. Lista utworów: |
cena 36,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową (wyciąg fortepianowy i głos solisty) ![]() ![]()
"Zostawiłem na boku wszystkie pozaczynane prace i wziąłem się (...) do małej historii na skrzypce i orkiestrę". Tak Michał Spisak w swoim liście z 7 grudnia 1953 informował Grażynę Bacewicz o rozpoczęciu prac nad nową kompozycją. Początkowo miało to być Capriccio, ostatecznie jednak pod koniec maja 1954 powstało Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową. Utwór ten został zamówiony przez Nadię Boulanger na potrzeby kursu prowadzonego przez Yehudi Menuhina latem 1954 roku w Fontaineblea. Warto zaznaczyć, że w programie tego kursu znalazły się również zamówione przez Nadię Boulanger, kompozycje D. Milhaud, G. Aurica, H. Dutilleuxa i I. Strawińskiego. Mimo, że Spisak niezbyt poważnie traktował Andante i Allegro, w listach do przyjaciół używając określenia "kawałek" lub "duperelka", to Nadia Boulanger wysoko oceniła tę kompozycję, osobiście dyrygując prawykonaniem utworu 16 listopada 1954 na koncercie z okazji 50 - lecia swej pracy pedagogicznej. Solistą był Kenneth Gordon, a akompaniowała mu Orkiestra Kameralna RTF. "I left aside all the unfinished work and got down to (...) a little story for violin and orchestra", a wrote Michał Spisak in his letter of 7th December 1953 to Grażyna bacewicz, informing her of the start of work on a new composition. Initially meant to be a Capriccio, the work eventually saw the light of day as Andante and Allegro for violin and string orchestra. The commissioned by Nadia Boulanger for the purpose of a course taught by Yehudi Menuhin in summer 1954 in Fontainebleau. It is worth nothing that the course curriculum also included compositions by D. Milhaud, G. Auric, H. Dutilleux and I. Strawinsky, all of them commissioned by nadia Boulanger. Though Spisak did not treat Andante and Allegro seriously enough, calling the work "a trifle" or an "odd piece" in letters to his friends, Nadia Boulanger valued the work highly, herself conducting its performance of 16th November 1954 at the concert celebrating 50 years of her teaching career. Kenneth Gordon, the soloist, was accompanied by the RTF Chamber Orchestra. Lista utworów: |
cena 24,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Humoreska ![]() ![]()
Humoreska na fortepian powstała około roku 1943, podczas pobytu Michała Spisaka we Francji, w miejscowości Voiron. W utworze dominuje element popisowy, widoczny zarówno w warstwie technicznej, jak i w migotliwej muzycznej narracji. Przebiegi gamowe, wirtuozowskie pasaże, przeplatane są fragmentami akordowymi, a odczucie nieustannej zmienności potęguje rytmiczna ruchliwość oraz szeroki wachlarz zastosowanych środków dynamicznych i artykulacyjnych. Kompozytor zasadę kontrastu zrealizował również w warstwie formalnej - wprowadzając w środku utworu krótką, uspakajającą część w tempie andante. Zygmunt Mycielski - polski publicysta i kompozytor - dostrzegł w Humoresce nawiązania do twórczości Prokofiewa i Strawińskiego, a jednocześnie określił ją jako utwór tchnący świeżością inwencji kompozytorskiej. Niestety nie zachowały się informacje na temat prawykonania Humoreski - ubolewał nad tym sam kompozytor w jednym z listów do przyjaciela Stefana Jarocińskiego (z marca 1949 roku). Wiadomo jedynie, że wśród jej pierwszych wykonawców byli we Francji - Geneviéve Joy, a w Polsce (w latach 1947-48) - Zbigniew Drzewiecki i Janina Wysocka-Ochlewska. Lista utworów: |
cena 59,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) ![]() ![]()
Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta faktura, migotliwa kolorystyka, wyrazista artykulacja oraz ruchliwa motoryka (głównie w częściach skrajnych). W ramach budowy wieloodcinkowej na stosunkowo niewielkiej przestrzeni zestawiane są bloki akordowe z odcinkami w fakturze homofonicznej i polifonizującej. Podstawą kształtowania formy jest motyw. Związki funkcyjne, mimo elementów tonalności dur-moll, są zatarte, a rolę czynnika porządkującego przebieg melodyczno-harmoniczny pełnią struktury ostinatowe. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 10 października 1949 roku w Krakowie. The flute, oboe, clarinet, horn and bassoon Quintet, composed in 1948 on request of the Polish Composers Union, Spisak dedicated to Martha Thibault, the mother of his wife, Andrée. This piece is considered one of the best Polish wind quintets of the 20th century. It is composed of three parts: Allegro moderato, Andante and Andante-Allegro, with the last being the most developed of the three. This cheerful composition is characterized by an equal participation of instruments, transparent texture, restless and ever-chaning tone colour and expressive articulation and motion (chiefly in the first and last part). The composer contrasts blockof accords with sections in homophonic and poliphonising texture in a multi-section structure and in a relatively small space. The from of the pieces is based on a motif. Although some elements of minor and major tonality exist, their functional dependences are blurred and the role of the facter introducing order to the melody and harmony of the piece is played by ostinate structures. The Quintet was first performed 10th October 1949 in Kraków. Lista utworów: |
cena 44,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Sonatina na obój, klarnet i fagot ![]()
Sonatina na obój, klarnet i fagot została skomponowana w roku 1946, była więc jednym z pierwszych utworów napisanych po powrocie Spisaka z Voiron do Paryża. Utwór został dedykowany francuskiemu Trio Daraux. Jako ciekawostkę można przytoczyć fakt, że temat fagotu z trzeciej części Sonatiny Spisak użył ponownie w pierwszej części Concerto giocoso na orkiestrę kameralną (1957). Bez wątpienia Sonatina jest jednym z najpopularniejszych utworów Spisaka, chętnie wykonywanym przez tria stroikowe na koncertach. Doczekała się też kilku wydań płytowych. Lista utworów: |
cena 37,5 zł. nuty.pl | Spisak Michał Sonatina na obój, klarnet i fagot (partytura+głosy)
|
cena 23,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Suita na fortepian ![]() ![]()
Suita fortepianowa Michała Spisaka (1914 - 1965), polskiego kompozytora. Składa się z następujących części: Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Suita na fortepian ![]() ![]()
Cykl utworu składa się z pięciu części: Preludium, Ostinato, Rondino, Chorał, Postludium, i w twórczości Michała Spisaka jest pierwszym przejawem stylizacji neobarokowej. Nawiązanie nie ogranicza się do wyboru formy, ale znajduje się także w sięganiu po techniki kompozytorskie oraz środki wykonawcze znane z praktyki barokowej: imitacje, pochody progresywne, figuracje. Suita pomyślana była pierwotnie na klawesyn, czego wyraźny ślad pozostał w uproszczonej, niezwykle przejrzystej warstwie fakturowej. Poza homorytmicznymi blokami akordowymi w Chorale, dominują układy dwugłosowe. Tradycyjne zależności tonalne, choć wyczuwalne, osłabiane są przez zabieg wymiennego traktowania tercji małej i wielkiej na krótkich odcinkach, charakterystyczny dla stylu Spisaka. Ten kilkuminutowy utwór doczekał się wydania i prawykonania w 1948 roku w Krakowie. Kompozycja od kilkudziesięciu lat cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wykonawców i jest jednym z utworów składających się na zasadniczy zrąb dorobku muzycznego Michała Spisaka. Autor Suitę dedykował zmarłemu w 1943 roku w pobliskim Laffrey wybitnemu polskiemu eseiście, Bolesławowi Micińskiemu. Lista utworów: |
Jeśli chcesz być informowany o nowych produktach na tej stronie i jej podstronach wpisz poniżej swój e-mail i naciśnij przycisk WYŚLIJ.
Zlecenie takie możesz złożyć na każdej stronie zawierającej interesujące Ciebie materiały.
Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2020 Fraza s.c., Wrocław, Poland